Začetek sodelovanja z grafičnimi oblikovalci je po navadi faza, ki je ključnega pomena pri razvoju učinkovite vizualne podobe podjetja, a vendarle jo marsikdo želi kar preskočiti. Zahteva namreč največ začetnega razmisleka in razjasnitve osnovnih izhodišč. Verjetno se strinjate, da so dobri in trdni temelji ključni za napredovanje v naslednje faze. V nadaljevanju vam zato predstavljam nekaj izkušenj iz dolgoletne prakse na področju grafičnega oblikovanja in sodelovanja z naročniki.
Sodelovanje vas, kot stranke, je skozi celoten proces oblikovanja materialov ključno za uspeh. V prvi vrsti zato, ker poznate svoj posel do podrobnosti. Imate izkušnje in se spoznate na panogo, iz katere izhajate. Grafični oblikovalci imamo po drugi strani izkušnje iz svoje, oblikovalske industrije. Ko združimo obe strokovnosti, dosežemo medsebojno spoštovanje in sodelovanje, lahko skupaj ustvarimo uspešen projekt. Pomembno je, da izberete oblikovalca oz. ekipo, s katero se ujamete.
Kako pa se začne tako sodelovanje in kaj se od obeh strani pričakuje?
Če še nimate definiranega koncepta znamke, začnemo s kratkim »briefingom«. V tej fazi se še ne spuščamo v podrobnosti, kot je na primer, kako bo oblikovan določen letak. Osredotočimo se na vaše poslovne cilje. Kaj želite doseči z novimi grafičnimi materiali? Morda si želite novo spletno stran ali aplikacijo, ker obstoječa ne ustreza več sodobnemu uporabniku. Ali pa želite z letaki spodbuditi poznavanje znamke in pospešiti prodajo. V namen prepoznavanja vaših želj si pomagamo s posebej oblikovanim vprašalnikom, kjer skupaj razjasnimo ključna vprašanja: Kakšna so vaša pričakovanja? Kdo je vaša ciljna publika? Kaj želite s projektom sporočiti? Kaj vam je všeč in kaj vam ni všeč pri obstoječih grafičnih materialih? Poleg teh informacij oblikovalci želimo izvedeti tudi čim več o različnih blagovnih znamkah, ki so vam všeč/jih ne marate, o konkurentih v vaši panogi, ali karkoli, na kar bi se lahko pri oblikovanju oprli. Več kot dobimo uporabnih informacij, lažje je nadaljnje delo za obe strani.
Ko skupaj definiramo ključne usmeritve, se uskladimo še glede dejanskega
oblikovanja. Kakšnemu slogu ste naklonjeni (npr. elegantnemu, živahnemu,
izčiščenemu, drznemu)? Kakšna čustva želite vzbuditi pri potencialni stranki? Katere barve/tipografijo/elemente želite vključiti v oblikovanje?
Ko zberemo vse potrebne informacije, se lotimo ustvarjanja table razpoloženja (angl. Mood board). To je zbirka vseh slik, materialov, barv, ki projektirajo določen slog/koncept oblikovanja in je ključen prvi korak k snovanju uspešne vizualne podobe. Po vaši potrditvi osnutka zdaj vemo zagotovo, v katero smer gremo pri oblikovanju. Informacije se začnejo sestavljati v pravo idejo.
Ker smo skupaj predhodno zgradili dobro osnovo, naredili raziskavo konkurence in določili usmeritve za oblikovanje, se lahko zadnji del (dejansko oblikovanje) izvede relativno hitro. Pod celostno vizualno identiteto spadajo oblikovanje logotipa, teksture, vzorci, kombinacije pisav in barv. Oblikujejo se vizitke, dopisni listi, ovojnice, tipične strani za predstavitev, letaki, brošure, plakati in še veliko drugega, odvisno seveda od vaših potreb.
Kadar vodite podjetje, poskrbite, da se bo le-to predstavilo s kakovostno vizualno podobo. Če boste sledili zgornjim korakom, boste lahko skupaj z oblikovalcem ustvarili uspešno zgodbo podjetja.
Članek je izšel v tiskani in spletni izdaji revije Kontakt št. 53/junij 2020, ki jo izdaja Poslovno-proizvodna cona (PPC) Tezno. Preberite pa ga lahko tudi na https://kontakt-conatezno.si/wp-content/uploads/2020/07/Kontakt_revija_a4_JUNIJ2020_final-web.pdf