Pustite dober prvi vtis z grafično podobo svojega podjetja

Zavedamo se, kako kompleksno oziroma zahtevno je ustvarjanje stabilne, prepoznavne in kakovostne znamke. Vsekakor pa je eden izmed najpomembnejših gradnikov znamke in podjetja samega njegova vizualna identiteta oziroma grafična podoba. Naša prva misel, ko govorimo o podobi, je vsekakor logotip, nepogrešljiv element vsake podobe podjetja. Še zdaleč pa ni edini! V prvi vrsti omenimo tipografijo, barve in seveda fotografijo, avdio-video material, ikone, ilustracije ter še številne druge elemente, ki vizualno podobo v celoti zaokrožujejo.

K celostni grafični podobi (ali skrajšano CGP) spadajo torej vsi vizualni elementi, ki predstavljajo podjetje. Dajejo mu lastno identiteto in prepoznavnost. Glede na raven izvedbe podobe pa lahko podjetje deluje bolj ali manj strokovno.

Če je CGP podjetja dobro definiran, predstavlja to velik prihranek časa in denarja. Vse nadaljnje oblikovanje materialov bo namreč hitrejše in poenostavljeno.

Stranke pa bodo vizualno konsistentnost nagradile s hitro prepoznavnostjo znamke, z zvestobo in zaupanjem.

Logotip – kralj CGPja

Če ima vaše podjetje šibkejšo vizualno podobo, za začetek začnite s preoblikovanjem logotipa. Logotip je, kot zapisano, nepogrešljiv element vsake podobe podjetja. Zagotovo boste potrebovali definiran logotip v barvni in črno-beli kombinaciji, prav tako pa v vertikalni in horizontalni poziciji. Tako bo logotip primeren za vse vrste objav: na spletni strani, socialnih omrežjih, tiskovinah ali promocijskih materialih. Če boste sledili najnovejšim trendom, pa se odločite za logotip, ki omogoča še večjo fleksibilnost. Običajno tipografijo logotipa spremljajo znakovne oblike, ki se lahko spremenijo (v barvi, vzorcih itd.) in oblikujejo nov logotip, odvisno od tega, komu govorijo in koga želijo privabiti.

Barve so odsev vaših vrednot

Iz logotipa logično sledi izbira barvne palete. Kakšne barve opisujejo vaše vrednote podjetja? So to svetle in močne, ki odsevajo samozavest in igrivost? Ali so to pastelne barve, ki dajejo občutek umirjene elegance? Izbrati je treba eno ali dve primarni barvi, dodajo pa se lahko tudi sekundarne. Izbiro in odtenek barv je priporočeno definirati v barvah Pantone ter v barvnem prostoru CMYK in RGB. S tem si bomo zagotovili, da se na različnih materialih ne bodo pojavljali različni odtenki iste barve.

Drzna tipografija

Tako kot izbira barv izbira tipografije velikokrat sledi iz logotipa. Ustvarjalna tipografija ne prenaša samo sporočila, ampak ima tudi vizualen učinek in izzove čustven odziv. Deluje lahko radostno, prestrašeno, glasno ali tiho ali pa te spravi v smeh. V letu 2019 se bo trend dramatične, »glasne«, bold pisave večjih velikosti samo še stopnjeval. Taka pisava pusti močan vtis in prevladuje kot glavni oblikovalski element. Logo s tako pisavo izstopa kjer koli, oglasi pa so videni že od daleč. Kot protiutež se lahko doda (manjša) pisava san serif, ki bo po zaslugi preprostosti velik promotor minimalizma in umirjenosti.

Avtentične fotografije

V CGP-ju definirajte še značilnosti fotografij. Vse naj imajo konsistenten videz in občutek, ki ga vzbujajo. Morda so slike svetle in subjekt na sliki gleda v kamero. Ali pa je na sliki subjekt vedno v gibanju, nikoli pa ne gleda v kamero. Fotografije lahko prikazujejo tudi samo podrobnosti. Infografika, ilustracije, grafi so lahko prav tako zanimivi in dajejo dodatno vrednost znamki.

Z definicijo logotipa, tipografije, barv in stila fotografij ste naredili velik korak naprej k uspešnosti vizualne podobe podjetja. Ob enem pa je treba razmisliti o grajenju širše vizualne podobe, ki vam omogoča soočenje z različnimi mediji (tisk/splet/promocijski materiali). Na tem mestu lahko omenimo vizitke, dopisne liste, ovojnice, račune, žige in mape ter tudi spletno stran, socialna omrežja in reklamne materiale. Zato se tudi priporoča, da se vsi materiali oblikujejo po osnovnih zapovedih oziroma konceptih, ki smo jih omenili zgoraj. Tako se lahko vse zaokroži v zaupanja vredno podobo podjetja. Pa srečno!

Članek je izšel v tiskani izdaji revije Direktor št. 40/april 2019. Preberite pa ga lahko tudi na https://revijadirektor.si/clanki/marketing/oblikovanje/pustite-dober-prvi-vtis-z-graficno-podobo-svojega-podjetja/

Grafično oblikovanje |  Katja Zakelšek
Zasebnost podatkov

Ta spletna stran vsebuje piškotke, tako da vam omogoči najboljšo uporabniško izkušnjo. Informacije zbranih s piškotki so shranjeni v vašem brskalniku in delujejo na principu, da vas pri brskanju po naši spletni strani prepoznajo in razumejo, kateri deli te spletne strani so za vas najzanimivejši in uporabni. Njihovo shranjevanje je pod popolnim nadzorom brskalnika, ki ga pa lahko uporabniki po želji tudi omejite ali onemogočite.